fredag 3 april 2015

BVC

Var med Min sin igår hos bvc för 2,5 års kontroll.

Han fick göra saker som alla barn i den åldern gör, dom tar fram samma leksaker till alla barn och barnet får berätta vad det är för något osv.

Sköterskan kunde inte se några som helst problem i min sons mående, motorik, språk rörelser. Han var precis som man ska vara enligt dom föreskrifter som dom går efter på bvc.

Socialtjänsten begärde snabbt ut bvc journalen till deras utredning för ett år sedan. Men där är helt blankt i den, det står inget negativt alls om sonen i dessa handlingar. Så därför har den sedan inte varit intressant för dem.

Sköterskan var dock väldigt oroad över hur min son skulle må efter en placering då han är fullt frisk och mår bra idag.
Att han nu varit med mig dygnet runt i 2,5 år i princip och sedan ska flytta in i en främmande familj och lämnas där ensam efter 3 dagar, det var inte bra tyckte hon.

I nästa överklagande som jag kommer göra så kommer dom två sköterskor som träffat min son sedan han var nyfödd och läkaren att ställa upp som vittnen.

Dom är helt eniga om att detta inte är för mitt barns bästa, detta handlar om någon princip som Socialtjänsten fastnat i hos Sjöbo Kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar