onsdag 1 april 2015

Påsk

Är i sommarstugan över påsken med min mamma, styvpappa och sonen och jag. Nästa vecka den 7 startar inskolningen i fosterfamiljen.

Därför tänkte vi att vi skulle fira påsken här uppe i lugn och ro med Albin. Vädret har dock inte visat sig från sin bästa sida ännu, regn , snö och kallt. Men vi har ändå varit ute, korta stunder.

Varit och tittat på lite lamm och små kalvar igår nere på gården intill. Albin älskar alla sorters djur. Helst vill han klappa allt som går att klappa.

Nu sover han gott, jag somnade sidan om honom på hans madrass ikväll. Man undrar hur mycket av detta han förstår.
När man pratar kan han ibland mitt i en mening svara på något och är helt inne i vad konversationen handlar om, trots att det är vuxna som pratar med varandra.

Men på socialtjänsten känns det mer som om dom tror han är så liten att han inte förstår, men så har dom ju inte heller träffat honom.

Imorgon ska Albin och Jag till BVC för 2,5 års kontroll och där ska dom kolla hans motorik, språk och hur han är med sin förälder.
Bvc läkare och sköterska har dessutom sagt att när det ska överklagas igen så ställer dom upp och vittnar till min fördel i detta!


Nu ska jag strax sova igen.

Godnatt på er där ute, jag vet att det finns fler som går igenom samma helvete som jag till er vill jag säga, stå på er! Ge aldrig upp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar