söndag 19 april 2015

Praktiska saker

Så hur gör man nu då med allt praktiskt?

Inte hört ett ljud från Sjöbo Kommun om vems kläder sonen ska ha när han nu ska lämnas på Onsdag klockan 10:00.

Ska han ha kläder ifrån oss ? (Sitt hem)? eller ordnar familjehemmet kläder åt honom?
Inte kan det vara meningen att våra kläder som vi fått och köpt ska skickas med, eller har jag fel för mig? Dom kläderna vi skaffat är kanske kläder som vi tänkt ska gå vidare.
Det är också kläder som vi fått ärva av kusiner till vår son.

Tycker det är märkligt att man inte frågar dom biologiska föräldrarna om dessa saker, det har ju trots allt gått 2,5 vecka snart av inskolning i det nya familjehemmet.

Leksaker och andra ting som sonen har i vårt hem?
Ska dessa skickas med eller ?

Jag ser ingen större anledning till att VI ska skicka med detta, det är ju saker vi gett till vår son som vi har minnen av tillsammans med sonen och som skapat minnen i även hans lilla hjärna, saker som han relaterar till oss med.

Han ska ju hem igen till oss så fort det är möjligt och, vem vet var familjehemmet då har gjort av dessa saker om vi skickar med dem?

Visst växer han och blir större, men återigen så är det ingen som vet om vi någon gång i framtiden vill skaffa fler barn.

Men det blir isåfall långt fram i tiden.

Jag själv som älskar barn och har gjort sedan jag själv var liten, har alltid velat ha många barn. Men jag ska vara fullkomligt ärlig, socialtjänsten och vårt Svenska rättssystem har fått mig att tappa gnistan helt att inte vilja ha fler barn, eller umgås med andras barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar